Ο οδηγός που αλλάζει απότομα λωρίδα είναι υπαίτιος για το τροχαίο ατύχημα που προκαλείται.

Το γεγονός ότι το άλλο όχημα, που συνήθως θα είναι μοτοσικλέτα που θα κινείται λίγο πιο πίσω στη διπλανή λωρίδα και θα προσκρούσει στο αυτοκίνητο που αλλάζει λωρίδα, δεν μεταβάλει την υπαιτιότητα.

Οι ισχυρισμοί του οδηγού του αυτοκινήτου ότι το αυτοκίνητό του πρόλαβε και ευθυγραμμίστηκε ή ότι το άλλο όχημα και δη η μοτοσικλέτα έπεσε πάνω του δεν έχουν νομική αξία.

Σημασία έχει ότι το αυτοκίνητο άλλαξε λωρίδα και πορεία και εισήλθε στην λωρίδα και στην πορεία της μοτοσικλέτας. Πριν το κάνει, ο οδηγός του αυτοκινήτου όφειλε να έχει σιγουρευτεί ότι αλλάζοντας λωρίδα δεν θα εμποδίσει την πορεία της μοτοσικλέτας και να χρησιμοποιήσει το φλας του αυτοκινήτου του.

Ας δούμε πώς όλα τα ανωτέρω διατυπώνονται με πιο τυπική μορφή σε μια δικαστική απόφαση που κρίνει για την υπαιτιότητα σε τροχαίο ατύχημα που προκλήθηκε μεταξύ μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου λόγω αλλαγής λωρίδας από το αυτοκίνητο. Όπως είναι λογικό η μοτοσικλέτα προσέκρουσε στο αυτοκίνητο χωρίς αυτό να μεταβάλει την υπαιτιότητα:

Η οδηγός του αυτοκινήτου, ενεργώντας κατά παράβαση των υποχρεώσεων της από τον Κ.Ο.Κ. και των κανόνων της συνετούς και επιμελούς οδήγησης, δεν είχε συνεχώς τεταμένη την προσοχή της στην οδήγηση, εκτέλεσε δε απότομο ελιγμό αλλαγής λωρίδας προς τα αριστερά, χωρίς να καταστήσει εγκαίρως γνωστή την πρόθεση της αυτή, χρησιμοποιώντας προς το σκοπό αυτό τον αριστερό δείκτη κατεύθυνσης της και χωρίς να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, όπως του ενάγοντα, η μοτοικλέτα  του οποίου κινούνταν πίσω και πλάι της, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητα της μοτοσικλέτας , με αποτέλεσμα να παρεμβληθεί στην ευθεία πορεία της μοτοσικλέτας του, με τις πιο πάνω συνέπειες. Αντιθέτως, ουδέν πταίσμα βαρύνει τον ενάγοντα οδηγό της μοτοσικλέτας, ο οποίος έβαινε με ταχύτητα που ουδόλως αποδείχθηκε υπερβολική (55 χλμ/ώρα), ενώ δεν μπορούσε να αποφύγει τη σύγκρουση λόγω της αιφνίδιας και σε κοντινή απόσταση μπροστά του παρεμβολής του αυτοκινήτου της αντιδίκου του.

Παλαιότερα είχαμε δει ζητήματα υπαιτιότητας σε τροχαίο ατύχημα λόγω αναστροφής αυτοκινήτου και λόγω  παραβίασης κόκκινου σηματοδότη

Εάν θέλετε να μας βρείτε, ακολουθήστε το σύνδεσμο και θα δείτε τη διεύθυνση του δικηγορικού γραφείου μας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η απότομη αλλαγή λωρίδας δημιουργεί αποκλειστική υπαιτιότητα για το τροχαίο ατύχημα.