Στέφανος Ασλανίδης Δικηγορος | Αποζημιωση απο τροχαια ατυχηματα

Για κάθε αξιωση από θανατο | τραυματισμο | υλικες ζημιες αυτοκινητου | μοτοσικλετας απο τροχαιο ατυχημα

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ ΑΣΥΜΦΟΡΗΣ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ

μοτοσικλέτα ασύμφορη προς επισκευή αποζημίωση

Ασύμφορη επισκευή μοτοσικλέτας και αποζημίωση για ολοσχερή καταστροφή

Τι σημαίνει «η μοτοσικλέτα έχει καταστραφεί διότι η επισκευή της είναι ασύμφορη μετά το τροχαίο ατύχημα»;

Και κυρίως πώς αποζημιώνεται ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας που δεν συμφέρει να επισκευαστεί και θεωρείται ότι έχει υποστεί ολική καταστροφή από το τροχαίο ατύχημα και πώς υπολογίζεται η αποζημίωση της ιδιοκτήτη της μοτοσικλέτας;

Βασικός κανόνας του δικαίου της αποζημιώσεως από τροχαίο ατύχημα είναι ότι το κόστος επισκευής της μοτοσικλέτας δεν μπορεί να υπερβαίνει την εμπορική αξία της μοτοσικλέτας πριν το τροχαίο ατύχημα.

Εάν μια μοτοσικλέτα μικρού κυβισμού έχει αρκετά χρόνια κυκλοφορίας (είναι «παλιά»), η εμπορική αξία της θα έχει υποτιμηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου. Το κόστος αγοράς καινούργιων ανταλλακτικών και η αμοιβή του συνεργείου για τις εργασίες επισκευής της μοτοσικλέτας σε μία τέτοια περίπτωση θα είναι αντίστοιχα με την εμπορική αξία της μοτοσικλέτας πριν το ατύχημα.

Εάν η μοτοσικλέτα είναι μεγάλου κυβισμού,  η εμπορική αξία της μοτοσικλέτας δεν θα είναι κατά κανόνα μικρή, ακόμη και μετά από αρκετά έτη κυκλοφορίας της μοτοσικλέτας. Ωστόσο «μεγάλα» είναι συνήθως και τα τροχαία ατυχήματα με μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού, υπό την έννοια ότι συνήθως η έκταση των  φθορών της μοτοσικλέτας μεγάλου κυβισμού από το τροχαίο ατύχημα είναι μεγάλη λόγω της ταχύτητας των οχημάτων και των ισχυρών δυνάμεων που συγκεντρώνονται στο σημείο σύγκρουσης και απελευθερώνονται στα οχήματα σε ένα «σοβαρό» τροχαίο ατύχημα. Μεγάλο συνακόλουθα είναι και το κόστος επισκευής των υλικών ζημιών που υφίσταται μια μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού σε ένα τροχαίο ατύχημα, το οποίο είναι πιθανό να πλησιάζει την εμπορική αξία της μοτοσικλέτας πριν το ατύχημα.

Είτε λοιπόν η μοτοσικλέτα είναι μικρή και παλαιά, είτε μεγάλη, ο κίνδυνος να θεωρηθεί ασύμφορη η επισκευή της μοτοσικλέτας, διότι η χαμηλή εμπορική αξία της μικρής μοτοσικλέτας είναι αντίστοιχη με το κόστος επισκευής της ή διότι το υψηλό κόστος επισκευής της μεγάλης μοτοσικλέτας πλησιάζει την εμπορική αξία που είχε πριν το τροχαίο ατύχημα είναι προφανής και πολύ πιθανός.

Τι πρέπει να κάνει όμως ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας όταν διαπιστώσει ότι η επισκευή της μοτοσικλέτας είναι ασύμφορη και ότι η μοτοσικλέτα του θεωρείται ότι έχει υποστεί ολοσχερή καταστροφή για να αποζημιωθεί πλήρως;

Η τυχόν προσπάθεια του ιδιοκτήτη της μοτοσικλέτας να επιτύχει εξωδικαστικό συμβιβασμό με την ασφαλιστική εταιρία είναι καταδικασμένη να περιορίσει την αποζημίωσή του στο ποσό της εμπορικής αξίας που έχει η χειρότερη μοτοσικλέτα που υπάρχει με παρόμοιο αριθμό ετών κυκλοφορίας με τη δική του, υπό την έννοια ότι  οι ασφαλιστικές εταιρίες προτείνουν εξωδίκως ως αποζημίωση την αξία που έχει η πιο κακοσυντηρημένη μοτοσικλέτα του αντίστοιχου μοντέλου και ετών κυκλοφορίας που υπάρχει, με ελάχιστο ή και με ανύπαρκτο πρόσθετο εξοπλισμό, με πολλά χιλιόμετρα κυκλοφορίας και με εμπλοκή σε αρκετά τροχαία ατυχήματα.

Δυστυχώς, η εμπειρία μας έχει δείξει ότι ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας θα πρέπει να ασκήσει αγωγή για μπορέσει να λάβει την αποζημίωση που δικαιούται ώστε είτε να επιτευχθεί συνήθως λίγο πριν γίνει το δικαστήριο συμβιβασμός με την ασφαλιστική εταιρία για την εξόφληση της αγωγής του είτε να εκδοθεί απόφαση δικαστηρίου που να καθορίζει την αποζημίωση.Στα 23 έτη της δικηγορίας μου  δεν θυμάμαι να συνάντησα περίπτωση ικανοποιητικής εξώδικης αποζημίωσης ιδιοκτήτη μοτοσικλέτας λόγω ασύμφορης επισκευής – ολικής καταστροφής της μοτοσικλέτας του μετά από τροχαίο ατύχημα .

Φιλικά,

Στέφανος Ασλανίδης | Δικηγόρος αποζημιώσεων από τροχαία ατυχήματα  

Εάν επιθυμείτε να  επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω του blog, παρακαλούμε να συμπληρώσετε την φόρμα που ακολουθεί:

 

 

Αρέσει σε %d bloggers: